Příklady: Obsah

19 E-mail: Podávání lístků

Studenti, ale i zaměstnanci, mají možnost kontaktovat příslušné pracovníky především oddělení informačních technologií se svými požadavky, problémy aj. prostřednictvím ticketovacího systému dříve známého jako "HelpDesk". Tento systém zajistí postoupení požadavku odpovědnému oddělení a zaměstnanci, který se mu může nejdříve věnovat (může se tak tedy zkrátit čas odezvy, na podnět ze strany uživatelů, zapříčiněný nedostupností zaměstnance při jeho oslovení běžným emailem přímo). Také umožňuje a dokumentuje případnou další upřesňující komunikaci při řešení požadavku a jeho jednotlivé kroky: zadání, přiřazení zodpovědnému pracovníkovi a vyřešení.

Ticketovací systém je dostupný pomocí webového rozhraní pošty.

Zadání

Zadání, pokud nemáte aktuální problém, prosím vyzkoušejte pouze do bodu těsně před odesláním požadavku, abyste systém nezatěžovali planými požadavky.

Vytvořte požadavek, jeho obsah podpořte přílohou, vyčkejte přijetí vašeho požadavku a poté jej upřesněte, následně vyčkejte vyřešení vašeho požadavku.

Řešení

  1. Přihlaste se do webového rozhraní ovládání poštovní schránky dle vaší fakultní příslušnosti
  2. Klikněte na menu Lístky
  3. Klikněte na odkaz Nový lístek
  4. V nabídce Jméno fronty zvolte frontu nejlépe vyhovující charakteru Vašeho požadavku a potvrďte tlačítkem Podat
  5. V poli Shrnutí zkuste stručně a výstižně charakterizovat podstatu Vašeho problému
  6. Do pole Popis pak formulujte pokud možno jasně, přehledně, podrobně a výstižně Váš problém (snažte se identifikovat věci, procesy atp. jejich oficiálními názvy či zkratkami)
  7. Využijte tlačítko Vybrat soubor a následně pomocí systémového okna přiložte přílohu lístku, která pomůže lépe pochopit nebo dokumentovat Váš problém
  8. Vše zkontrolujte a lístek podejte tlačítkem Odeslat
  9. Po odeslání lístku si jej můžete ještě jednou prohlédnout, o přijetí a přidělení lístku konkrétním zaměstnancem k řešení budete informováni emailem, vyčkejte tedy tohoto oznámení
  10. Zkontrolujte poštu a nalezněte email z adresy helpdesk@opf.slu.cz o podání Vašeho lístku
  11. Přečtěte si email a všimněte si řádků z uvedením změny stavů - Stav na + Stav, zjistěte, zda ke zprávě nebyl přidán komentář
  12. Klikněte na URL lístku v těle zprávy pro otevření a pozdější úpravu lísktu
  13. Klikněte na odkaz Odpovědět na komentář
  14. Do pole komentář zformulujte svou odpověď
  15. Zatrhněte volbu Sledovat tento lístek? a potvrďte tlačítkem Podat
  16. Po obdržení dalšího (nebo dalších zpráv z adresy helpdesk@opf.slu.cz) emailu jej zkontrolujte
  17. Pokud bude Váš požadavek vyřešen, v těle zprávy naleznete v řádku + Stav hodnotu Vyřešeno
  18. Po skončení práce s prostředím se nezapomeňte odhlásit.